השוק

בזק הפחיתה את החוב הפיננסי ב-40% ו-S&P מעלה את דירוג החוב של החברה

אחרי מסע של 6 שנים במסגרתו הפחיתה בזק את החוב הפיננסי שלה ב-4 מיליארד שקל, מעלה מעלות S&P את דירוג החוב של החברה ל-AA ישראלי; תומר רבא"ד: "הפרופיל של הפיננסי של החברה מאפשר לה את ההשקעות בתשתיות
ניצן כהן |  1
תומר רבאד (צילום אוראל כהן)
בזק היא אחת החברות החביבות על המשקיעים הזרים והמוסדיים הישראלים ומכאן שהיא מרכזת עניין רב בשוק ההון, בטח בתקופה האחרונה אבל היום, אחרי 8 שנים של עבודה מסודרת (של הפחתת החוב הפיננסי ב-40%) שזכתה לאמון המשקיעים, מעלה S&P מעלות את דירוג החוב של החברה ל-AA ישראלי מה שבאופן תיאורטי אמור להקל עליה לגייס חוב ולרווח את לוחות התשלומים שלה, במחירים סבירים.
בעקבות העלאת הדירוג מסר יו"ר קבוצת בזק, תומר ראב"ד: "ביצועיה של קבוצת בזק באים לידי ביטוי בהעלאת הדירוג, המשקפת את ההתנהלות האחראית ואת היישום המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה שמניבה תוצאות כספיות חזקות ומבססת את האיתנות הפיננסית של הקבוצה.
 
"הפחתנו את החוב הפיננסי בכ-4 מיליארד שקל או כ-40% מאז שנת 2018, במקביל לשיפור ביחסי הכיסוי ולהמשך הגדלת שיעור הדיבידנד. הפרופיל הפיננסי החזק של בזק מאפשר לחברות הקבוצה להמשיך ולהשקיע בתשתיות תקשורת מתקדמות ברחבי המדינה, במקביל למתן תמיכה במגזר הפרטי, העסקי והציבורי גם בתקופה מאתגרת זו, ויבטיח את המשך צמיחתן ופיתוחן של הקבוצה ושל המדינה כולה".
בדוח של S&P מעלות שצורף להעלאת הדירוג נכתב כי "העלאת הדירוג של בזק ושל החברות הבנות שלה נובעת בעיקר מהשיפור המתמשך שחל ביחסים הפיננסיים של החברה בשנים האחרונות, על אף התחרות העזה בכל תחומי הפעילות. אנו מעריכים שלמרות התנאים הכלכליים המאתגרים והמלחמה בין ישראל לחמאס, בזק תמשיך להציג יחסים ההולמים את הדירוג החדש".
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק, ציין כי "העלאת הדירוג מגיעה בעקבות תכנון אסטרטגי ופיננסי סדור שכלל אימוץ מדיניות פיננסית שבמרכזה שמירה על דירוג אשראי גבוה, בקבוצת AA, וכן המשך ירידה בחוב הפיננסי, הארכת מח"מ החוב, ניהול תזרימי מוקפד, בד בבד עם המשך ביצוע השקעות הוניות בהיקפים משמעותיים וחזרה הדרגתית לחלוקת דיבידנדים לבעלי המניות".
בזק סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הכנסות של 2.2 מיליארד שקל (כמעט ללא שינוי בהשוואה לתקופה המקבילה), עם רווח תפעולי של 380 מיליון שקל ורווח נקי של 238 מיליון שקל, יותר מכפול מהרווח הנקי ברבעון המקביל של 2022.
נכון לתום הרבעון הרביעי של 2023 יש לחברה אג"ח בשוק בהיקף כספי כולל של כ-6 מיליארד שקל שמחציתו צמוד מדד במח"מ של 2.22 שנסחר במרווח של 0.87% על הממשלתי המקביל, ומחציתו חוב שקלי במח"מ של 5 שנסחר במרווח של 0.7% על האג"ח הממשלתי המקביל.
השנה אמורה בזק לפרוע למחזיקי האג"ח שלה כמעט מיליארד שקל וכ-950 מיליון שקל היא אמורה לפרוע בשנה הבאה ורק בשנת 2026 היקף התשלומים  למחזיקים אמור לרדת לרמה של 650 מיליון שקל מידי שנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזק
    דניאל 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל כך טוב למה המניה. יורדת מחיר המניה. צריך להיות 800 אג בכדי שהסעודים יקנו 1200 אג
    סגור