השוק

כמה הפסדתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות באפריל

מנתונים ראשונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי בחודש אפריל הפסדתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות לא מעט כסף, נתונים שעומדים בהלימה עם הביצועים של השווקים בחו"ל והמתיחות הגדולה בישראל
ניצן כהן |  5
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
מנתונים ראשונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הפסידו לא מעט כסף בחודש אפריל וזה עומד בהלימה עם הביצועים של השווקים בחודש שעבר ועם העלייה המשמעותית במתיחות בישראל כשממשלת המיעוט של נתניהו מאיימת לגרור את כל המזרח התיכון לעימות כולל.
אם כן, מהנתונים של מיטב עולה כי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות יציגו באפריל תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת שלילית של 1.6%. טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד רחב של בין תשואה שלילית של 1.3% לבין תשואה שלילית של 2%. 
 
במיטב מסבירים את הביצועים של תעשיית קופות הגמל בכך שחודש אפריל נרשמו ירידות שערים בשוקי המניות בארץ ובעולם, וירידות שערים באיגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות בישראל, והן האחראיות לתשואה השלילית של הקופות. התחזקות המט"ח (הדולר האירו) החודש מיתנו את התשואה השלילית.  
גם בשוק המניות בארץ נרשמו ירידות שערים: מדד ת"א 35 ירד ב-3%, מדד ת"א 90 ירד ב-4.4%, מדד ת"א 125 ירד ב-3.6%, ואילו מדד יתר 60 עלה ב-1.2%. באג"ח הקונצרני המקומי נרשמה מגמה שלילית. התשואות של מדדי תל בונד 20, 40 ו-60 נעו בין טווח של אפס לירידות של 0.3%. איגרות החוב הלא מדורגות עלו בשיעור של 0.3%. מדד אג"ח קונצרני כללי נותר ללא שינוי.
מדד איגרות החוב הממשלתיות ירד ב-1.1%, כאשר איגרות החוב הצמודות למדד ירדו ב-1% ואיגרות החוב השקליות ירדו ב-1.4%. איגרות החוב עם ריבית משתנה עלו ב-0.8%.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כלכלה פוליטית בשקל...
    איסמעיל הניה 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "קואליציית המיעוט גוררת למלחמה איזורית"????? איזה מטורללים אתם, כנראה גם המעט מידע הכלכלי (ע.א.ל.ק) שאתם מפרסמים צריך בדיקה....
    סגור
  • 3.
    ערוץ שמאל
    חיים 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "ממשלת המיעוט של נתניהו" האם אפשר לסמוך על הנתונים שהערוץ שמאל הזה מפרסם ???
    סגור
  • 2.
    "ממשלת המיעוט של נתניהו" ?
    ישראלי 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מציע למערכת ולכותב המאמר ללמוד מהי ממשלת מיעוט לפני שתבחרו להשתמש במושג. לא מכבדים את עצמכם. אתן יכולים לחלוק על הממשלה אבל היא ממשלת רוב ברור ודמוקרטי גם אם זה פחות מוצא חן
    סגור
  • כתבה פוליטית במסווה כלכלי
    אלי כהן 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה מקצועיות זה הצד החלש שלכם
    סגור
  • 1.
    ממשלת המיעוט.שקר עיתונאי
    יוסף 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יחסית למצבהמשק הישראלי יציב תחילת הנזק בהפגנות קפלן שגרמו לא פחות נזק מהמצב הביטחוני. מזכיר את רצחתי את הורי תרימו עלי שאני יתום.
    סגור