דיגיטל וטק

גוגל נכנסת למלחמת השבבים: "זינוק של 50% בביצועים, 60% חיסכון בחשמל"

במסגרת כנס Google Next בלאס וגאס הכריזה החברה על  Axion, השבב הראשון שלה בארכיטקטורת Arm המיועד לחוות שרתים. לדבריה, השבב מציג זינוק של 30% בביצועים לעומת השבבים המקבילים של AWS ו-Azure בארכיטקטורת Arm. גוגל טרם מסרה מידע חשוב כמו כמה יעלו השבבים, מתי הם יהיו זמינים ועוד
מערכת ice | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, shutterstock)
כנס הפיתוח השנתי של גוגל, Google I/O יערך בחודש הבא, והחברה מקיימת בינים האחרונים את כנס Cloud Next בלאס וגאס, במסגרתו הכריזה על Axion, השבב הראשון שלה בארכיטקטורת Arm המיועד לחוות שרתים. השבב מבוסס Neoverse 2, ארכיטקטורה ייעודית של Arm למעבדים בחוות שרתים.
על פי גוגל, השבב מציג שיפורים משמעותיים על פני השבבים של המתחרות – אמזון ומיקרוסופט. על פי גוגל, השבב מציג זינוק של 30% בביצועים לעומת השבבים המקבילים של AWS ו-Azure בארכיטקטורת Arm, ותוצאות טובות יותר ב-50% בביצועים לצד חיסכון של 60% בתצרוכת החשמל לעומת השבבים המקבילים בארכיטקטורת x86 של אינטל.
 

גוגל טרם מסרה מידע חשוב כמו כמה יעלו השבבים, מתי הם יהיו זמינים בכלל ואילו בנצ'מארקים שימשו לבדיקות. על פי החברה המידע הזה יגיע "בהמשך השנה". הכרזה מעניינת נוספת של גוגל הייתה Gemini Code Assist, כלי חדש המסייע למפתחים עם השלמת קטעי קוד וג'ינרוט קוד אוטומטי.
 
מדובר בגלגול שני של המוצר, שעלה לאוויר בסוף השנה שעברה וכעת רץ על משפחת המודלים המתקדמת של גוגל Gemini – והוא יהיה זמין למפתחים בצורת פלאגין ל-IDEs, בין אם זה VS Code או JetBrains. המוצר המחודש, שיהיה זמין ללקוחות ה-Enterprise של גוגל, מתבסס על ג'מיני פרו 1.5.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה