TOP 5

בשווי 340 מיליארד דולר: זהו בעל קבוצת הכדורגל העשיר בעולם

בעלי קבוצות הכדורגל בעולם הם אנשים עשירים ביותר המחזיקים בהון של עשרות מיליארדים ואפילו מאות מיליארדים, מהבעלים של מנצ'סטר סיטי ללייפציג הגרמנית, מי הם חמשת בעלי הקבוצות העשירים בעולם?
מערכת ice |  1
כדורגל (צילום freepik, unsplash)
כל עולם בעלי קבוצות הכדורגל שינה כיוון בשנים האחרונות ב-180 מעלות כשהכסף הקטארי נכנס לשוק והסכומים נהיו עצומים וענקיים ביחס לשנים הקודמות בכדורגל. אז מי הם חמשת בעליי הקבוצות העשירים בעולם?
 
5. השייח' מנצור בן זאיד אל נהיאן הוא פוליטיקאי אמירטי ועם שווי נקי מוערך של כ-17 מיליארד ליש"ט. בנוסף למנצ'סטר סיטי באנגליה, הוא הבעלים של קבוצת הכדורגל של ניו יורק בארצות הברית, מלבורן באוסטרליה, העיר מומבאי בהודו ומונטווידאו סיטי באורוגוואי.
4. ג'ים רטקליף, 18 מיליארד ליש"ט, ראש INEOS ומחזיק ב-25% ממנצ'סטר יונייטד והבעלים של ניס הצרפתית, הפך לאחרונה לדמות ידועה בקרב אוהדי הפרמיירליג. סביר להניח שזה מרגיע את קהילת השדים האדומים לשמוע שגם לרטקליף יש ניסיון קודם בבעלות על קבוצות ספורט - יש לו גם את המועדון השוויצרי לוזאן-ספורט תחת החגורה שלו.
3. דיטריך מטשיץ, מיליארדר אוסטרי, 27 מיליארד ליש"ט. הוא הבעלים של קבוצת הבונדסליגה לייפציג, המועדון האוסטרי רד בול זלצבורג וקבוצת ה-MLS ניו יורק רד בולס. הוא למד שיווק באוניברסיטת וינה לכלכלה ועסקים וסיים את לימודיו בגיל 28. לאחר סיום הלימודים עבד כמנהל שיווק בינלאומי בחברת קוסמטיקה גרמנית.                                                                                                          
2. פרנסואה-אנרי פינו , הבעלים של סטאד רנה בליגה הצרפתית. יש להם גם את התואר המכובד של יו"ר כבוד ב-Kering, קבוצת יוקרה. קבוצה זו היא חברת האם של מותגים יוקרתיים כמו סן לורן ואלכסנדר מקווין.
1. מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של ערב הסעודית, רכש את ניוקאסל יונייטד באוקטובר 2021. הרכישה בוצעה באמצעות קרן העושר הריבונית של המדינה. הוא נמצא במקום הראשון ברשימת 10 בעלי מועדוני הכדורגל העשירים ביותר בעולם, ההון מוערך ב-340 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מידע חסר!!!!
    אנצי! 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הערכות של ארגוני הביון במערב,לולדימיר פוטין יש הון של 250 מיליארד דולר.כל השאר מאוד שולי,כי לא באמת מעניין אם הוא מחזיק קבוצת כדורגל וכו'.אולי קבוצת טרור כך שזה לא באמת משנה!!!!!
    סגור