בארץ

אמנון רובינשטיין הלך לעולמו בגיל 92

הפרופסור המוערך למשפטים והשר לשעבר, אמנון רובינשטיין, הלך לעולמו בגיל 92. רובינשטיין היה ממקימי תנועת שינוי וכן פעיל מרכזי במפלגת מרצ, וכיהן כשר החינוך והתקשורת. פרסם כעשרות ספרים מוכרים וזכה לשבחים רבים ותעודות הוקרה על מפעל חייו
מערכת ice | 
אמנון רובינשטיין (צילום מרים אלסטר/פלאש 90)
אמנון רובינשטיין, ממקימי תנועת שינוי וממנהיגיה של מפלגת מרצ, הלך לעולמו היום (חמישי), בגיל 92. רובינשטיין כיהן גם כשר החינוך והתקשורת, היה פרופסור מוערך למשפטים ואף זכה בפרס ישראל לחקר המשפט בשנת 2006.
רובינשטיין נולד בתל אביב בשנת 1931 להורים שעלו מפולין בשנות ה-20. הוא למד בתיכון למסחר "גאולה" שבעיר היוולדו, ובהמשך עבר ללמוד בתיכון בעיר בולטימור שבארה"ב. כבר מגיל צעיר היה פעיל ציבורי, כאשר בתחילת שנות ה-20 לחייו היה חבר בשורת המתנדבים, ארגון ציבורי שמטרתו הייתה להילחם בשחיתות בישראל ולסייע לעולים חדשים להתאקלם בארץ.
 
בהמשך שירת כקצין בחיל התותחנים בו מילא גם שירת מילואים פעיל. לאחר תום שירותו הצבאי, פנה ללימודי משפטים, כלכלה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים. הלימודים הובילו אותו להקים את תנועת שינוי, כחלק מתנועות המחאה שקמו לאחר מלחמת יום כיפור. שלוש שנים מאוחר יותר הוא הצליח להתברג לכנסת יחד עם מפלגת ד"ש, שהקים עם יגאל ידין.
לקראת הכנסת ה-12, הוא חבר עם שינוי למפלגות מפ"ם ורצ תחת מסגרת נוספת - מרצ. עם השנים כיהן בכמה תפקידי מפתח, ביניהם שר המדע והטכנולוגיה, שר החינוך ועוד. החלטה בולטת במיוחד שאישר בתחום החינוך היא הפחתת מספר בחינות החובה לצורך קבלת תעודת בגרות.
אחד האירועים המביכים שאירעו בחייו קרו שלא באשמתו, כאשר ב-1999 ספד יו"ר הכנסת, אברהם בורג, לזכרו ואף נשא תפילת אל מלא רחמים, בעקבות הודעה שקרית שקיבל. בריאיון שהעניק ל-ynet הוא אמר: "האירוע ההוא שולי, אני הסתכלתי על זה כבדיחה".
בסופו של דבר, ב-2002 הודיע על פרישה מן הכנסת ומן החיים הפוליטיים, ובאותה השנה התמנה לדיקן ביה"ס למשפטים באוניברסיטת רייכמן (שאז נודעה כמרכז הבינתחומי-הרצליה). הוא פרסם כעשרות ספרים מוכרים, וזכה להערכה רבה מצד פוליטקאים ואנשי מפתח בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה