בארץ

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: המלחמה גרמה לשורדים לעלות לישראל?

בישראל, חיים כיום כ-131 אלף ניצולי שואה. משרד הקליטה והעלייה חושף שארבעה שורדי שואה עלו למדינת ישראל מאז ה-7 באוקטובר ו-52 במהלך השנה האחרונה. השר אופיר סופר: "אנחנו מברכים על כך שלמרות הקושי ומפאת גילם, הם בוחרים להגיע דווקא לבית הלאומי של כולנו"
מערכת ice | 
ניצולי השואה (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
במדינת ישראל, חיים כיום כ־131 אלף שורדי שואה, 61.6% נשים ו־38.4% גברים, כאשר 22.5% מהם בני 90 ומעלה (29,625 שורדים). ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה מפרסם משרד העלייה והקליטה נתונים לגבי מספר שורדי השואה שעלו לישראל בשנים האחרונות. 
מאז יום הזיכרון בשנה שעברה, הגיעו לארץ 52 ניצולים כאשר מתוכם 26 מרוסיה, 10 מאוקראינה, 5 מצרפת, 4 מארה"ב, 3 מגרמניה, והשאר מונצואלה, ברזיל, איטליה וקנדה.​ כמו כן, המשרד מציין כי מאז ה-7.10 עלו לישראל 4 שורדי שואה שהגיעו מרוסיה וארה"ב.
 
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר אמר: ״אנחנו מציינים השנה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בזמן מלחמת 'חרבות ברזל'. מלחמה שהוכיחה לכולנו שגם 79 שנה אחרי סיום השואה הנוראה, ישנם רבים הרוצים להשמידנו. בעת ההתייחדות עם זכרם של אחינו ואחיותנו, ששת המיליונים שנרצחו על אדמת אירופה רק בשל היותם יהודים, נזכור את המוטל עלינו, להבטיח את עתיד העם היהודי, לשמור על ארצנו ולהשיב את החטופים במהרה לביתם".
סופר, המשיך בדבריו ומסר: "הנתונים שבידנו מראים כי מאז שנת 1989, הגיעו לישראל 73,816 ניצולי שואה מרחבי העולם כולל ממדינות חבר העמים לשעבר, ארה"ב, גרמניה, בריטניה, קנדה, שבדיה, דרום אפריקה, ברזיל, יוון ועוד. אנחנו מברכים על כך שדווקא בשנים הללו, למרות הקושי ומפאת גילם, הם בוחרים להגיע דווקא לבית הלאומי של כולנו. אני רואה בהגעתם לישראל מאין ׳סגירת מעגל׳ וניצחון עבורם ועבור העם היהודי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה