בארץ

יאיר לפיד נגד נתניהו: "ממשלת ישראל איבדה את הצפון"

ראש האופוזיציה ביקר בגבול הצפון ולא יכל להישאר אדיש למראות הקשים בקרית שמונה, לפיד כתב בעמוד האינסטגרם שלו: "אז גם באביב הם לא ישובו חזרה"

מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, Alex Kolomoisky/POOL)
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, ביקר היום (ראשון), בגבול הצפון. במסגרת הביקור סייר לפיד באתרי ההרס בקרית שמונה. בנוסף, נפגש עם ראש העירי אביחי שטרן וקיבל סקירה עם ראש המועצה אזורית גליל עליון בתצפית בכפר גלעדי.
"מאה אלף אנשים פונו מביתם לפני כמעט 200 ימים, זה מחדל. ממשלת ישראל איבדה את הצפון והיא צריכה להחזיר אותו לידי מדינת ישראל", אמר לפיד והמשיך: "אנחנו צריכים שעד ה-1 לספטמבר כל ילדי הצפון יחזרו לבתי הספר ותושבי הצפון יחזרו לביתם. מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להפקיר, לא אותם ולא את החטופים. יש היום קבינט, לכו לקבינט ותקבעו שב-1 לספטמבר כולם בבית, כולם בבתי הספר והחטופים בביתם".
 
עוד כתב ראש האופוזציה בעמוד האינסטגרם שלו: "אז גם באביב הם לא ישובו חזרה". עוד המשיך לפיד: "יפה הצפון באביב, יפה ועצוב ונטוש ומצולק מרקטות. מהמרפסת של משפחת שרייבר בכפר גלעדי אתה רואה ירוק והרים ושמיים כחולים וגם את אל ע׳מרה, כפר של פליטים פלשתינים שיורים ממנו, ואת אל עדייסה, שמשם מטווחים את מטולה ומנרה, ואת מגדל התצפית שחיזבאללה בנו על גבעת החממיס ממול, ואת החקלאים שמסתכלים עלינו במשקפת מסתכלים עליהם במשקפת. כבר שבעה חודשים זה ככה. הלא נורמלי זה הנורמלי החדש".
 
"התאריך ברור. 1 לספטמבר. תחילת שנת הלימודים. אם הורים צעירים לא ירשמו את הילדים לבית הספר של כפר גלעדי, זה אומר שהם רשמו אותם במקום אחר. יש לזה משמעות אחת: הם לא חוזרים", סיים בכך לפיד את הפוסט בעמודו.
 

בנוסף, גם הגיב לעצמו וכתב: "חבל ארץ נפלא, פורח, יפהפה, הופקר. הממשלה הפקירה אותו, אז הממשלה צריכה להודיע מתי הם חוזרים, ולעמוד בהבטחה. אם היא יודעת להחזיר אותם בהסכם דיפלומטי עם לבנון, מצויין. אם לא, אז בכוח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בינתיים אתה זה איבדת שטחי ישראל מהצפון. (ל"ת)
    שי 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור