משפט

לאחר שמוצרי הטלק גרמו לסרטן: חברת התרופות תשלם מיליארדים?

חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון הואשמה בכך שבמוצרי הטלק לתינוקות ששיווקה, נמצא החומר אסבסט אשר גרם למקרים רבים של סרטן השחלות. כעת היא מתמודדת בפני עשרות אלפי תביעות, אך היא מאמינה כי הדיונים כנגדה צפויים להסתיים עם חתימה על הסכם בו תשלם פיצויים בסך 6.475 מיליארד דולר
מערכת ice | 
אבקת טלק לתינוקות של גונסון וגונסון יורד מהמדפים
חברת התרופות האמריקנית ג'ונסון אנד ג'ונסון מקדמת הצעת פשרה במסגרתה תשלם סכום בסך 6.475 מיליארד דולר עבור עשרות אלפי תביעות שהוגשו נגדה, בטענה שהטלק לתינוקות ששיווקה הכיל אסבסט וגרם למקרים רבים של סרטן השחלות.
החברה הצהירה כי העסקה הזו תאפשר לה לפתור את עניין התביעות איתה היא מתמודדת באמצעות ניסיון נוסף להכרזה על פשיטת רגל של אחת מחברות הבת שלה. תביעות סרטן השחלות מהווה 99% מהתביעות הקשורות לטלק שהוגשו כנגד החברה, כאשר מדובר ביותר מ-54 אלף הליכים כנגדה בבית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי.
 
החברה טוענת כי מוצריה אינם מכילים אסבסט ומתוך כך אינם גורמים לסרטן, ומסרה כי הסדר הפשרה שלה זוכה לתמיכה של רוב עורכי הדין המייצגים את התובעים. עוד הם טענו כי העסקה צפויה להגיע לסף תמיכה של 75% הדרוש להסדר פשיטת רגל שיסיים את ההתדיינות המשפטית בנושא לחלוטין. כמו כן, החברה הוסיפה כי היא ניצחה ב-95% ממקרי השחלות שנבדקו עד כה והיא עומדת על כך שמוצריה בטוחים לשימוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה