משפט

המדינה מערערת על גזר הדין של שרגא ברוש

הפרקליטות מבקש להאריך את עונש המאסר שהוטל על נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר. במסמך שהגישה טענה כי תקופת המאסר שנקבעה עבורו נמוכה מידי. בית המשפט הרשיע אותו בעבירות מס, זיוף ומרמה
מערכת ice | 
שרגא ברוש (צילום פייסבוק/שרגא ברוש)
הפרקליטות ערערה על העונש שקבע בית המשפט לנשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, שרגא ברוש. בערעור שהגישה לבית המשפט כתבה הפרקליטות כי עונש המאסר שהוטל על ברוש, 14 חודשי מאסר, קרוב מאוד לרף הענישה הנמוך שנקבע. בנוסף, טענה הפרקליטות, כי מתחם הענישה שקבע בית המשפט הוא רחב מידי ומרוקן את החוק מתכליתו. 
הפרקליטות מבקשת להאריך את מאסרו לתקופה שלא תפחת מ-24 חודשים עד 40 חודשי מאסר, כך פורסם אתמול (שלישי) בכלכליסט. בכתב הערעור שהגישה כתבה הפרקליטות כי העונש הנקבע עבור ברוש אינו עולה בכנה אחד עם "הערכים החברתיים שנפגעו, נסיבות ביצוע העבירה ומדיניות הענישה הראויה ואף זו הנוהגת". בנוסף מבקשת הפרקליטות להגדיל את הקנס שהוטל עליו. 
 
ברוש הורשע על ידי בית המשפט השלום בתל-אביב בשנה שעברה ועונשו נגזר לפני כחודש. ברוש הורשע בעבירות מס, זיוף ומרמה. על פי האישום ברוש ואחיו התחמקו מתשלום מס בגובה 1.55 מיליון שקל, באמצעות החברה שבבעלותם א.ל.ע.א. הכרעת הדין גרסה כי ברוש אחראי על זיוף מסמכים. 
לפני מתן גזר הדין הגיעו בכירים רבים לבית המשפט להגן על ברוש ולהמתיק את עונשו. השופטת, דנה אמיר, ציינה בגזר הדין שכתבה: "לא מצאתי כי יש להתחשב לקולא בעת בחינת נסיבות ביצוע העבירות בכך שהנאשם מילא תפקידים ציבוריים בהתנדבות ללא שכר לאורך השנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה