השוק

בומברדייה בניסוי מהפכני: "יפחית את פליטת המטוסים משמעותית"

בומברדייה מגבירה את שלב הניסויים השני של פרויקט המחקר EcoJet, ומראה אב טיפוס ברוחב 18 רגל טס. צוות ההנדסה של החברה בוחן את תצורת מטוסי BWB וטכנולוגיות חדשות כדי להפחית את פליטת מטוסי המנהלים בשיעור של עד 50%
מערכת ice |  1
מטוס ניסוי של בומברדייה (צילום Bombardier)
חברת בומברדייה (Bombardier) המתמקדת בעיצוב, ייצור ושירות של מטוסי עסקים, חשפה תמונות בלעדיות של שלב הניסויים השני של פרויקט המחקר EcoJet שלה למשתתפי NBAA-BACE 2023. ניסויי הטיסה המבטיחים נערכו עם מדגים ברוחב 18 רגל והניבו תוצאות חשובות, שתרמו לקידום פרויקט מרכזי זה.
פרויקט המחקר EcoJet של בומברדייה נועד להפחית את פליטת המטוסים בשיעור של עד 50% באמצעות שילוב של שיפורים אווירודינמיים, הנעה ושיפורים אחרים. EcoJet היא יוזמת מחקר וטכנולוגיה ממוקדת קיימות שהחלה לפני 15 שנה. פרויקט זה התממש בהצלחה למשפחה של מטוסי ניסוי בעלי גוף כנף מעורב (BWB), כאשר ניסויי טיסה נערכים כדי לפתח ולהבשיל טכנולוגיות רלוונטיות.
 
ניתוח הנתונים שנאספו מאב הטיפוס שרוחבו 18 רגל יאפשר לצוות ההנדסה של בומברדייה לשכלל את הידע שלו בחוקי בקרת תעופה חדשים המותאמים לגאומטריה השונה באופן קיצוני של BWB, ולהיות מיושמים במטוסי מנהלים עתידיים בני קיימא יותר.
"המהנדסים שלנו להוטים להתחיל לעבוד עם התוצאות שהניב השלב השני של תוכנית ניסויי הטיסה", אמר סטיבן מקאלו, סגן נשיא בכיר להנדסה ופיתוח מוצרים. "בהתבסס על הנתונים המשמעותיים שנלקחו משלב ניסויי הטיסה הראשוניים, וכעת תוך מינוף דגם גדול פי שניים מאב הטיפוס הראשון, אנו יכולים לחדד עוד יותר את הניתוח שלנו. עם כל שלב ניסויי נוסף, אנו סוללים את הדרך לעיצובים בני קיימא יותר של מטוסים ולטכנולוגיות חדשות".
מבצעי טיסה על מטוסי מבחן בקנה מידה גדול מאפשרים לארגון ולשותפיו האקדמיים לחקור את ההתנהגות של כלי תעופה שתוכננו על ידי BWB בטיסה חופשית. תוכנית ניסויי הטיסה, המורכבת ממספר קמפיינים של טיסות חופשיות, תתקיים במשך מספר שנים כדי להפיק נתונים מדויקים יותר ויותר בסביבות מייצגות בעולם האמיתי.
אב הטיפוס ברוחב 18 רגל של פרויקט המחקר EcoJet של בומברדייה טס לראשונה בשנת 2022 ויכול לטוס באופן אוטונומי. צוות המחקר והטכנולוגיה של בומברדייה החל לבחון היתכנות בחיים האמיתיים של עבודתם התיאורטית עוד בשנת 2017 עם אב הטיפוס הראשון, שהיה בעל מוטת כנפיים של כ -8 רגל. במקביל להנחת היסודות למטוסי מנהלים בני קיימא יותר, בומברדייה גם תמנף את אבות הטיפוס של EcoJet כדי להמשיך ליצור חוויית לקוח מדהימה.
לבומברדייה יש צי עולמי של כ-5,000 מטוסים שבשירות אצל מגוון רחב של חברות רב לאומיות, ספקי טיסות שכר ובעלות חלקית, ממשלות ואנשים פרטיים. מטוסי בומברדייה מהימנים גם ברחבי העולם גם בשימוש בשירותים ממשלתיים וצבאיים בתפקידי משימות מיוחדות, תוך מינוף המומחיות המוכחת של בומברדייה דיפנס (Bombardier Defense). חברת בומברדייה, שבסיסה במונטריאול, קוויבק, מפעילה מתקני תעופה, הרכבה ויצור בקנדה, בארצות הברית ובמקסיקו. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כולם משחקים במגרש הזה
    ירון 10/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תציצו בויקי או כל מקור אחר https://en.wikipedia.org/wiki/Blended_wing_body?wprov=sfti1
    סגור