השוק

כמה שילמה גוגל לאפל? המסמכים חושפים את סכומי העתק

ההסכם בין ענקיות הטכנולוגיה מתפרסם כחלק מתביעה של ארצות הברית כנגד אלפבית. מדובר בתשלום על הפיכת מנוע החיפוש לברירת המחדל בדפדפן ספארי. התביעה מצטרפת להגבלות וטענות גם באיחוד האירופי
מערכת ice | 
גוגל (צילום pexels)
חברת אלפבית, חברת האם של גוגל, שילמה לאפל 20 מיליארד דולר במהלך 2022, כך פורסם היום (חמישי) בסוכנות הידיעות בלומברג. על-פי הדיווח, התשלום הגבוה הוא עבור הפיכת מנוע החיפוש של גוגל לברירת המחדל בדפדפן ספארי במכשירי אפל. תשלום זה נחשף כחלק ממסמכים שהגישה גוגל לבית המשפט בארצות הברית במהלך תביעה שמנהל משרד המשפטים האמריקני נגד ענקית הטכנולוגיה. 
גוגל מואשמת כי הפעילה מונופול בלתי חוקי על מנועי החיפוש. לפי המסמכים שנחשפו, ההסכם הראשוני בין אפל לגוגל על הפיכת מנוע החיפוש לברירת המחדל בדפדפן היה ללא תמורה. אך אותו הסכם, שנחתם לראשונה בשנת 2022, נחתם מחדש מספר פעמים. שתי החברות ניסו לשמור על פרטי ההסכם בסוד. 
 
המסמכים שנחשפו בתביעה מראים כי גוגל שילמה לאפל 36% מסך ההכנסות שלה על חיפושים שנערכו דרך הדפדפן ספארי שבבעלות אפל. על פי הנתונים גוגל שולטת ב-90% בשוק הפרסום. דבר הפוגע בתחרות ובחדשנות, לדעת משרד המשפטים האמריקני, ולכן הוגשה התביעה כנגד החברה. לדברי משרד המשפטים, החברה ניהלה עסקאות דומות גם עם חברות כמו מוזילה וסמסונג. 
בבית המשפט העידה אפל כי החברה בחרה בגוגל משום שמנועי חיפוש אחרים לא יכולים להתחרות באיכות שמציעה החברה. לעומת זאת, מנכ"ל בינג העיד כי המונופול שמנהלת אפל מקשה על התנהלות חברתו. עבור משתמשי ספארי ברוב המדינות מנוע החיפוש של גוגל הוא ברירת המחדל ועל מנת להחליפו במנוע חיפוש, לדוגמת בינג, נדרשים המשתמשים להיכנס להגדרות באופן ידני.
באיחוד האירופי צפויים לחייב את אפל לשנות את המדיניות הזאת ולאפשר למשתמשים לשנות את דפדפן ברירת המחדל בזמן הגדרת המכשיר. גם חברות פרטיות תובעות את גוגל באירופה. 32 חברות פרטיות באירופה התאחדו כדי לתבוע את החברה בטענה ששיטת הפרסום שלה פוגעת ברווחים שלהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה