השוק

זינוק ברווחים של חברת התרופות - בזכות תרופת ההרזיה

מכירות הזריקה "וויגובי" הכפילו את עצמן בשנה האחרונה, כאשר נובו נורדיסק רושמת עלייה של 28% ברווחים. פיתוחים וניסויים חדשים שמתפרסמים מעודדים את המשקיעים. מניות החברה עלו ב-59% במהלך השנה החולפת 
מערכת ice | 
נובו נורדיסק (צילום מתוך האתר הרשמי)
חברת התרופות נובו נורדיסק הדנית עוקפת את ההערכות ומפרסמת כי הכנסותיה ברבעון האחרון עומדות על 3.65 מיליארד דולר. הכנסות החברה זינקו, בעיקר, בזכות זריקת ההרזיה הפופולרית שפיתחה החברה הנקראת וויגובי. על פי הדיווחים, מכירות הזריקה יותר מהכפילו את עצמן בשנה החולפת. 
בעקבות המכירות הגבוהות של הזריקה החדשנית הפכה חברת התרופות להיות הרווחית ביותר באירופה בשנה שעברה. כעת, נובו נורדיסק מפרסמת דוח חיובי במיוחד, כך דווח היום (חמישי) ברשת CNBC. החברה דיווחה על עלייה של 28% ברווחיה מאז שנה שעברה, 25.4 מיליארד קרונות דניות בניגוד להערכות של 23.7 מיליארד. מניות החברה עלו ב-59% בשנה החולפת. 
 
בזירה האמריקנית, זינקו מחירות החברה ב-35%. זינוק זה נרשם בעקבות אישור תרופת ההרזיה בארצות הברית עלי ידי מנהל התרופות האמריקני להפחתת הסיכון למחלות לב אצל אנשים בעודף משקל. כעת, על פי הדיווח, 13,000 אנשים בארצות הברית משתמשים בוויגובי. על-פי דוח ההכנסות של החברה, 25,000 אנשים חדשים החלו להיות מטופלים בתרופה מידי שבוע ברבעון האחרון. 
מומחים מעריכים כי על החברה להמשיך להשקיע בפיתוח ומחקר, במיוחד לאור העובדה כי חלק מהפטנטים ברשות החברה עתידים לפוג והחברות המתחרות הנושפות בעורף החברה הדנית. על-פי הדיווחים, חברות אמריקניות שונות מנסות לפתח תרופות חדשות להורדה במשקל, ביניהן אלי לילי, המנסה להיכנס לשוק הרווחי. למרות זאת, נובו נורדיסק מוסרת כי לא שמעה על דיווחים רבים של מטופלים שעברו משימוש בוויגובי לתרופה מתחרה. 
ממצאים חיוביים מהניסוי האחרון של כדורי ההרזיה של החברה סייעו בהעלאת רווח החברה, משקיעים מקווים שגם כדורים אלו יהפכו לפופולאריים כמו הזריקה שמציעה החברה. מחקרים נוספים שפרסמה קבעו כי אין קשר בין תרופות שמציעה החברה לעלייה באובדנות ומחשבות אובדניות, דבר שהוביל לתגובות חיוביות נוספות בקרב המשקיעים. 
זריקת ההרזיה פותחה במקור בתור זריקה לחולי סכרת. כאשר משתמשים דיווח על ירידה במשקל החלה החברה לבחון את שיווקה כפתרון הרזיה. התרופה זמינה גם בארץ, ועולה כ-600 שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה