השוק

בהתאם לתחזיות המוקדמות: הפדרל ריזרב משאיר את הריבית ללא שינוי

ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) סיימה הערב את הישיבה בת היומיים שבסיומה היא החליטה להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 5.5%; כך או אחרת כרגע לפחות נראה שסיכוני האינפלציה הולכים וגדלים
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול יו"ר הפדרל ריזרב (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve)
ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) סיימה הערב ישיבה בת יומיים שבסיומה היא החליטה על מדיניות הריבית לחודש הקרוב. השורה התחתונה של ההחלטה היא שהריבית בארה"ב תישאר ללא שינוי ברמה של 5.5%.
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי ההון העריך מוקדם יותר שהריבית בארה"ב תיוותר ללא שינוי תוך שהוא מעלה את תחזיות האינפלציה לכלכלה הגדולה בעולם. 
 
כץ כתב בתחילת השבוע ללקוחות לידר שוקי הון כי בחודש מרץ, אינפלציית הליבה עלתה ב-0.3% וב-2.8% בשנה האחרונה (הצפי היה ל-2.7% בדומה לחודש הקודם). "נדמה שתהליך ההתמתנות בקצב האינפלציה נעצר" הוא כתב.
"שוק העבודה נותר הדוק כאשר מספר דורשי העבודה החדשים ירד ב-5,000 איש ל-207 אלף ומספר דורשי העבודה המתמשכים ירד ב-15 אלף איש אל הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-13 לינואר. מספר הבתים החדשים שנמכרו במרץ עלה ב-8.8% (מעל הצפי).
לסיכומו של דבר אמר כץ כי "מכלול הנתונים הכלכליים בכל זאת חיוביים וסביבת האינפלציה עדיין גבוהה מהיעד. סביבה זו, איננה תומכת בהורדת ריבית הפד בחודשים הקרובים, כנראה לא לפני חודש ספטמבר אך בהתקרב למועד הבחירות הפד יתקשה להוריד ריבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה