השוק

מניות הפניקס צפויות להימכר בבורסה - בדרך לחברה ללא גרעין שליטה

בעלות השליטה של הפניקס אחזקות, הקרנות הזרות סנטרברידג' וגלאטין פוינט, קיבלו אישור מרשות שוק ההון לפיו הן יוכלו להחזיק רק עד 10% ממניות החברה (בניגוד למצב הנוכחי בו הן מחזיקות כ-31%), ובכך החברה תהפוך לחברה ללא גרעין
מערכת ice | 
בניין הפניקס (צילום shutterstock)
בהודעה שנמסרה לבורסה נכתב כי בעלות השליטה של הפניקס אחזקות, הקרנות הזרות סנטרברידג' וגלאטין פוינט, קיבלו אתמול (ראשון) אישור מרשות שוק ההון היתר לפיו הן יוכלו להחזיק עד 10% ממניות החברה, וזאת בניגוד למצב הקיים בו הן מחזיקות ב-31% מהמניות.
כפי שנחשף בכלכליסט, הקרנות ייאלצו להתחיל במכירה לכל המאוחר בעוד שנה וארבעה חודשים החל ממועד קבלת האישור (אתמול). המשמעות היא שברקע שהקרנות יחזיקו בפחות מ-30% מהפניקס, הן לא ייחשבו יותר כבעלות השליה בחברה, והדירקטורים מטעם הקרנות ייאלצו להתפטר בתוך 90 יום.
 
הקרנות המדוברות רכשו את השליטה בהפניקס אחזקות מידי קבוצת דלק כבר בנובמבר 2019, עבור סכום של 1.57 מיליארד שקל. אז, שווי החברה עמד על 4.8 מיליארד שקל, אך מאז המנייה הספיקה להכפיל את הערכה ושוווי החברה עומד בימים אלו על 9.1 מיליארד שקל. חשוב להסביר כי מדובר בהחלטה דרמטית לגמרי, שכן הגוף המוסדי הגדול ביותר במדינה מבחינת היקף נכסים מנוהלים (455 מיליארד שקל), צפוי להפוך לחברה ללא גרעין שליטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה