דיגיטל וטק

בכיר במארינס: 40% מהכטב"מים שיורטו - שייכים לכוחות צה"ל

בראיון עם ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס, חשף כמה כטמב"מים של כוחותיה ירטה מדינת ישראל. המערך הביטחוני של ישראל צפוי לספק פתרון, עליו עומלות בימים אלו בשיתוף פעולה רפאל ואלביט. לוטננט מייקל פרודן: "מה הם הולכים לעשות אם לא יזוהה מידית?  ליירט אותו"
מערכת ice | 
כטבם (צילום דובר צהל)
ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס, לוטננט קולונל מייקל פרודן התראיין לאחרונה לאתר TMZ. על רקע המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, חשף לוטננט פרודן כי 40% מהכטב"מים שיורטו בידי כוחות צה"ל הם כטב"מים ישראלים. נתון זה עלה כדוגמה לאתגרים מולם ניצב מערך ההגנה האווירית בצבע ארה"ב בניסיון להבדיל בין כלי טיס עוינים לבין כלי טיס השייכים לצד המיירט.
פרודון הסביר כי מדיניות יירוט הכטב"מים ללא ידיעה ודאית אם מדובר בכלי עוין או ידידותי היא ברירת מחדל כיוון שזמן התגובה לאירוע הוא קצר מאוד ומסתכם לעיתים בשניות בודדות. "כשישראל פועלת בעזה, הם בחזית ורואים כטב"מ קטן, מה הם הולכים לעשות אם לא יזוהה מידית? הם הולכים ליירט אותו".
 
הבעיה שהעלה לוטננט פרודן, כך מסתבר, כבר זכתה למענה מצד הגורמים הביטחוניים בישראל. על פי דיווח בגלובס, פיתוח רלוונטי עליו עובדות רפאל ואלביט בחודשים האחרונים צפוי להיכנס למערך ההגנה האווירית הישראלית במחצית השנייה של שנת 2025. מערכת ההגנה מגן אור, עושה שימוש בקרן לייזר בעלת הספק של 100 קילו-וואט על מנת ליירט רקטות וכטב"מים שונים. חברת רפאל עוסקת בפיתוח המשגר כאשר אלביט היא ספקית הלייזר עצמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה