דיגיטל וטק

ההונאה החדשה בפייסבוק נחשפה: נוכלות משודרגת המשלבת בינה מלאכותית

ראיתם לאחרונה את הסרטונים והמודעות בפייסבוק של המפורסמים שהרוויחו סכומי כסף עצומים מההשקעות בקריפטו? ובכן, הם לא. דרך יצירתית חדשה הושקה ברשת החברתית, בה נוכלים משתמשים בבינה מלאכותית לעבוד ולגנוב פרטי אשראי מאזרחים תמימים, כך הם עושים זאת

מערכת ice |  1
פייסבוק (צילום shutterstock)
למפורסמים בהוליווד נהיה נושא משותף חדש. הונאה שעוסקת באופן שבו הסלבריטאים הרוויחו סכומי כסף עצומים מהזדמנות השקעה מקוונת במטבעות קריפטו. במידה וזה נשמע לא אמין, זה בגלל שזה כך. אף אחד מהמפורסמים המעורבים בהונאה, לא היה חולם על תמיכה בהשקעות קריפטו, מכל סוג שהוא.
כאמור, הסרטונים והסיפורים המזויפים היו כולן הונאה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית שהופיעו בעדכוני החדשות של הפייסבוק לעיני כל. הרמאים שמאחורי הסיפורים מקווים שאנשים ילחצו לכתבה המלאה ומשם יתפתו להשקיע בתוכנית ההשקעות המזויפת באתר.
 
טוני ג'י, יועץ בכיר בחברת אבטחת הסייבר "Penn Test Partners", בדק את כתובת האינטרנט של דף ההונאה ואמר לאחר הבדיקה כי ככל הנראה מדובר בפרסומת פייסבוק בתשלום. עוד אמר ג'י, שהוא יכול לאשר זאת, מכיוון שלכתובת האתר יש ערך ייחודי שפייסבוק מוסיפה כדי לאפשר לה לעקוב אחר ההקלקות.
מארק צוקרברג, הבעלים של פייסבוק Meta אמר: "אנחנו לא מפרשים פעילות הונאה בפלטפורמה שלנו, הסרנו את המודעות שהובאו לידיעתנו".
כמו כן, פרופ' אלן וודוורד, מדען מחשבים באוניברסיטת סארי, העלה שאלה בנושא; איך הרמאים יכולים לעבור את מערכות הזיהוי האוטומטי של פייסבוק?, לדבריו נראה שהפושעים משתמשים בכלים שמפנים משתמשים במהירות רבה לדף אינטרנט אחר, אז הנוכלים בהתחלה השתמשו באתר רגיל, לאחר שזה אושר על ידי פייסבוק, הרמאים עשו הפניה מחדש שלוקחת אנשים באופן מידי לאתר אחר.
 
"אם אתה שולט באתר, קל יחסית לכלול פקודת הפניה מחדש, כך שהדפדפן יישלח לדף חלופי", אומר פרופ' וודוורד. עוד אמר על ההונאה: "זהו סוג של הונאה מקוונת הנקראת 'הסוואה', לפיה פרסומות זדוניות יכולות לעבור את שלב הביקורת של חברת המדיה החברתית, מכיוון שהנוכלים הסתירו את כוונותיהם".  
בנוסף, מ-"Meta" נמסר על המקרה: "אנחנו משתמשים במה שלמדנו על הטכניקה הזו, כדי לשפר את מערכות הזיהוי האוטומטיות שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מארק צוקרברג
    סימה 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחור לא מחובר למציאות, פייסבוק מפוצצת הונאות וגם אם מדווחים עליה תמיד מקבלים תשובה שזה לא עובר כללים. ולא לדבר על הבוטים בחסות פייסבוק לצורך הטעיית לקוחות.
    סגור