בארץ

באמצעות בינה מלאכותית: כך צוין יום השואה בכנסת ישראל

זיכרונות השואה באמצעות בינה מלאכותית בכנסת ישראל תערוכת תמונות זיכרונות מתקופת השואה של דיירי הדיור המוגן, "אחוזת צהלה" לציון יום השואה, נפתחה היום בכנסת ישראל
מערכת ice | 
השואה בבינה מלאכותית (צילום ארז רובינשטיין)
לכבוד יום השואה, מוצגת בכנסת ישראל תערוכה ייחודית של דיירי הדיור המוגן "אחוזת צהלה", המבוססת על זיכרונותיהם האישיים , ואף אפשרו להנגיש אותם בדרך חדישה ועוצמתית המתכתבת עם ימינו – באמצעות בינה מלאכותית - מידג'רני, (Midjourney ) , כלי AI מתקדם ופורץ דרך.
בתמונתה של הדיירת חנה לוינגר- "מחלום לסיוט": חנה והוריה הסתתרו בחדר קטן וצפוף. היא ישנה במיטה אחת עם הוריה. כך עברו עליהם הימים. לילה אחד התעוררה לקול צעקות, וכשפקחה את עיניה ראתה שלושה חיילים גרמנים, במראה מאיים כשרוביהם מופנים אליה ואל הוריה.
 
"מידג'רני"  - מעבדת מחקר עצמאית המייצרת תוכנת בינה מלאכותית היוצרת תמונות מתיאורים טקסטואליים בלבד. לצורך כך, גייסו את ארז רובינשטיין, איש קריאייטיב  ואמן AI, נכד לניצולי שואה, אשר ישב שעות עם תשעה דיירים, ניצולי שואה. שמע את סיפורי הזוועות שלהם, בדגש על זיכרון דומיננטי אחד, והפך זאת לתמונה שנעשתה באמצעות תוכנת מידג'רני. במטרה להנגיש לצעירים של היום את זיכרונות השואה בדרך ייחודית ובלתי נשכחת.

(קרדיט: ארז רובינשטיין)
רותי שלזינגר, "התמונה החזירה אותי לילדות והחייתה מחדש את הרגע עבורי. בחרתי במקצוע של אחות חדר ניתוח, ובתחילה כל פעם שראיתי דם החסרתי פעימה. זה הלך איתי במשך שנים רבות ולכן התערוכה הזאת כה משמעותית עבורי".
אלה ממון, מנהלת מכירות ב"אחוזת  צהלה": התערוכה נולדה מתוך חיבור עמוק ושורשי לדיירים לאחר ששמענו את סיפוריהם במהלך השנים וחשבנו כיצד אפשר לשמר את הזיכרונות הקשים והמכוננים של דור השואה, שהולך ופוחת,  באופן ייחודי שישמר לדורות. בימים קשים אלו, זיכרונות השואה כבר אינם נראים כה רחוקים לעם היהודי לצערנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה