תרבות ופנאי

עידן רייכל והפרויקט נוגעים בעצב החשוף של הישראליות

לאחר שהושק האלבום החדש של הפרויקט שמוביל הזמר המצליח, הופיע יחד עם ההרכב בשני מועדים בהיכל התרבות. ההופעות המרגשות שכללו את מיטב הלהיטים מכל הזמנים, הצליחו להשכיח ולו לרגע קט את המלחמה בחוץ - והפתיחות והישירות שבה רייכל שוחח עם הקהל הזכירו לכולנו שמדובר באמן ישראלי מהשורה הראשונה 

אביב עגיב | 
עידן רייכל (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
לפני 21 שנים הפרויקט של עידן רייכל הפציע לראשונה בפריים טיים של ערוץ 2 עם הלהיט האלמותי "בואי", ומאז הכול היסטוריה. רייכל והפרויקט שלו הגדירו באותה נקודת זמן זן חדש במוזיקה הישראלית ובמרוצת השנים ההופעות שלהם הפכו לאירוע מוזיקלי וסמל סטטוס של ממש. בעשור החולף רייכל החליט לשנות כיוון ושני האלבומים שהוציא במהלכו נשאו את שמו בלבד ומשכך גם הסגנון המוזיקלי שהיה מזוהה מאוד קיבל תפנית אחרת.
פחות מחודשיים לאחר השקת אלבומו המצליח "מגדל של אור", הושק אלבום חדש שהוקלט לפני המלחמה תחת "הפרויקט של עידן רייכל". מדובר באלבום שכל מעריצי "הפרויקט" המתינו לו במשך יותר מעשור. ביום שישי האחרון עלה רייכל לשתי הופעות השקה מרשימות בהיכל התרבות.
 
ההופעה כללה את להיטיו האהובים מתחילת דרכו ושירים מהאלבום החדש שכבר הצליחו להשאיר חותם ולהצטרף לארסנל מכובד וישראלי. בראשם "כל יום מחדש", שיתוף פעולה ראשון ומרגש בין רייכל לגידי גוב ששוחרר מוקדם לפני השקת האלבום ומצליח להשתלב ולסחוף היטב. גם כברה קסאי ומאיה אברהם, שתי המוזות של רייכל שהולכות איתו לאורך הדרך, הפליאו בביצועיהן לשלל הלהיטים ובתוכם "הביתה הלוך חזור", "אם תלך" ו"תחזור" מהאלבום החדש שבמקור מבוצע על ידי רוני דלומי ובהופעה בוצע ע"י אברהם.
בין לבין רייכל שוחח עם הקהל, משתף בדעותיו, מזכיר לו שהמטרה של ההופעה היא לא אסקפיזם אלא טעינה הכרחית בכוחות לעתיד לבוא. רגע מרגש שאירע בהופעה כלל מחווה מרגשת שערך רייכל לחבר הלהקה, נגן שחזר מימי מילואים מפרכים וארוכים. 
 

 
בסוף ההופעה, כשלבקשת רייכל הקהל עמד ושר את ההמנון, היה אפשר לראות דמעות בקרב חלקים מהקהל שעד לפני רגע צהל ושמח. זה גם אולי יכול להסביר את סוד הקסם של רייכל – אמן שמצליח לגעת בישראליות ולעורר בה כל כך הרבה תחושות ורגשות מעורבים ובעיקר כה ישראלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה