כסף וצרכנות

יוקר המחיה משתלט על ההוצאות: "אין משפחה שלא תיפגע"

המעוצה הישראלית לצרכנות מתייחסת לעליית יוקר המחיה בכלל תחומי הצריכה והשירותים וקוראת לצרכנים בישראל לנקוט בצעדים אקטיביים לבלימת המגמה באמצעות השוואת מחירים והתנהלות צרכנית נבונה, "עליה כואבת מאוד עבור הצרכנים בתקופה זו"
 
שירה יום טוב |  6
יוקר המחיה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המוצעה הישראלית לצרכנות מתייחסת היום (ראשון) למגמת עליות המחירים, ופונה לציבור בבקשה לפעול להורדת יוקר המחיה בכלים העומדים לראשות הצרכן הפרטי. המועצה התייחסה בהודעתה למחירי המזון בישראל הגבוהים מהממוצע במדינות ה-OECD בעשרות אחוזים, ולעלייה המתמדמת בקטגוריה בעשור האחרון, מאז המחאה החברתית ב-2011 וחרף הוועדות, החוקים והרפורמות שהתרחשו בעקבותיה. 
המועצה לצרכנות פועלת במגוון דרכים על מנת להילחם  ביוקר המחיה, ולצד בדיקה ופרסום קבוע של סלים השוואתיים לשקיפות ועידוד צרכנים לרכישה מושכלת ולעידוד הגברת התחרות בין הרשתות, המועצה גם פועלת בדרך של בחינת הטעיה בפרסום ובסיוע פרטני לציבור הצרכנים בישראל.  
"לאחר שפרסמנו סקר מחירים לפיו המחירים עלו בשנה האחרונה בממוצע בכ-4%, אנו נמצאים בראשיתו של גל גדול של עליות במחירי הדלק, המזון, המשקאות, החיתולים, הבגדים ומוצרי הצריכה ונראה כי בתקופה הקרובה אין משפחה בישראל שלא תרגיש עליות המחירים, וזאת במהלכה של מלחמה בה נפגעים הצרכנים מיוקר המחיה שעה שהם עסוקים גם בענייני קיום אחרים". 
לעמדת המועצה, לסל המוצרים בפיקוח לא נוספו מוצרים חדשים תקופה ארוכה וקיים צורך בעדכון והתאמת סל המוצרים בפיקוח באופן שיבטיח ביטחון תזונתי למשפחות מעוטות יכולת. 
המועצה יוצאת בקריאה אל ציבור הצרכנים לסייע במלחמה ביוקר המחיה וקוראת להשוואת מחירים בעת רכישת מוצרי צריכה ושירותים כאחד, אימוץ מנהגי צרכנות נבונים וכן בדיקה חוזרת ונשנית של חשבונות החשמל והמים לאיתור טעויות בחשבוניות. לעמדת המועצה גם על הצרכן קיימת חובה אישית להיות עירני ומחושב בקניותיו לצד שינוי בהרגלי הצריכה, זאת  על מנת שלא להמשיך ולעודד בעקיפין את עליית המחירים.
 
לעמדת המועצה: "עלית מחירים נרחבת זו, כואבת מאוד עבור הצרכנים ואינה מתחשבת באי עליית השכר מחד ומאידך משעת המלחמה בה הצרכן עסוק בבעיות קיומיות אחרות.  היא מטילה על הצרכן את מלוא כובד עליות המחירים בכל התחומים, בין היתר כתוצאה מהעדר תחרות תוך שליטה מונופוליסטית על סוגי מוצרים ומותגים הנרכשים על ידי הצרכן.  
הבטחות אינטרנטיות ל'אישור הלוואות' ול'עסק קטן מהבית' עלולות לגרום להוצאה נוספת שאינה נחוצה או יעילה לצרכן, כך שגם בתחום השירותים, המועצה קוראת לצרכנים להיות ערניים לכך, כמו גם לשינוי בחיובים במהלך ההתקשרות. גם בשירותים יש לערוך השוואות מחירים ולעמוד על זכותכם לבטל התקשרות ככל שהיא לא נחוצה עוד".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מ
    מ 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעיקר לפני הבחירות רק מבטיחים ,שקרנים
    סגור
  • 3.
    יקררר אש
    צרכן פעיל 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכה/קנייה נבונה...חחחח על מה אתם מדברים... חצי עגלה היום אתה כבר מגיע לאלף שקל... המדינה הזאת גומרת ומרעילה את האזרחים על בסיס יומי שנתי כול
    סגור
  • 2.
    מי לא ייפגע?
    aidanangelo 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשפחות העשירות. העשירים ירוויחו. וזה מכוון שהם שולטים במדינת ישראל נגד האחרים. אנג'לו איידן
    סגור
  • אלה ה"חברים" המיליארדרים של ביבי וביבי עצמו. ממשלת כשל (ל"ת)
    חוסר יכולת ומעש 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חזירים
    מולייר 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כבר מעבר לפגיעה בהוצאות פשוט בלתי אפשרי להתקיים במדינת החזירים
    סגור
  • הממשלה לא עושה כלום כבר שנים. יש כשלי שוק, יבואנים בלעד
    לא מטפלים בכלום!! 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יבואנים בלעדיים, מונופולים, עודף רגולציה על מוצרים מהמערב....
    סגור