ויראלי

הרשת סוערת: רוברט דה נירו התעמת עם מפגינים פרו פלסטינים?

הבוקר הופץ סרטון בכיכובו של רוברט דה נירו, בו הוא נראה מתעמת עם מפגינים ומביע תמיכה בישראל: "זה לא סרט, זה אמיתי. אם אתם מדברים שטויות אתם צריכים ללכת הביתה", נצפה השחקן אומר. האם מדובר בתיעוד אותנטי או בפייק ניוז מטעם בעלי אינטרס? 
רוני שיינר |  2
רוברט דה נירו (צילום טוויטר X)
סרטון של שחקן הקולנוע האמריקני רוברט דה נירו, זוכה שני פרסי אוסקר ושני פרסי גלובוס הזהב, שהופץ הבוקר והפך לוויראלי, הציג את דה נירו מתעמת עם מפגינים פרו פלסטינים בניו יורק ומביע תמיכה בישראל. 
דה נירו, שכפי שנראה בסרטון נקלע להפגנה פרו- פלשתינית, לא נרתע גם כשההמון זעק לעברו בחזרה. "זה לא סרט. זה אמיתי", נשמע דה נירו קורא. "עכשיו אתם חייבים להקשיב, אתם חייבים לעבוד, אתם חייבים לדאוג שהעבודה שלכם תיעשה. אם אתם מדברים שטויות אתם צריכים ללכת הביתה. הם אמרו שהם יעשו את זה שוב ושוב! אתם לא רוצים שזה יקרה, אף אחד לא רוצה את זה. בואו נהייה רציניים". 
 
תחילה, פורסם הסרטון בטוויטר של ארגון הימין "אם תרצו". לאחר מכן שותף בעמודי הבידור באינסטגרם ובטיקטוק ובמספר אתרי חדשות מקומיים. הוא אף זכה לתהודה נוספת עם הפצתו בעמודים של מובילי דעת קהל, בהם ינון מגל. 
אך למרות שפורסם כי דה נירו הביע תמיכה בישראל והתעמת עם מפגינים, בשום שלב בסרטון השחקן לא מתייחס למלחמה, לישראל, לעזה, ליהודים או למפגינים כלשהם. בתרגום שהוצמד לסרטון על ידי "אם תרצו" נכתב בין היתר כי דה נירו אמר ש"הם אמרו שהם יעשו את זה שוב (7 באוקטובר)", כשאותה תוספת שמופיעה בסוגריים כלל לא נאמרת על ידו.
התיעוד למעשה, נלקח מצילומי "Zero Day", סדרה חדשה של נטפליקס בכיכובו של דה נירו שמצטלמת בימים אלה בניו יורק, והוא הופץ ברשת כבר שלושה ימים קודם לכן. למרות שחלק מכלי התקשורת הניחו כי מפגינים פרו-פלסטינים הפריעו לצילומי הסדרה, אין לטענה הזו שום ביסוס עובדתי.
אדם שטוען שהיה ניצב בסדרה במהלך אותו יום הבהיר כי מדובר בטקסט מתוסרט לחלוטין, כך גם השחקנית האמריקאית מוז'ן מארנו ("הרשימה השחורה"), אחת מכוכבות הסדרה שצייצה בתגובה לדיווחים כי היא מזהה את הנאום של דה נירו מהתסריט.
בינתיים, פרסום הסרטון כבר החל לגרום נזק ממשי, כשאתרים כמו הדיילי ביסט האמריקאי מגדירים את האירוע באמצעות הכותרת "קטע משחק של רוברט דה נירו נחטף על ידי אקטיביסטים פרו-ישראלים".
ענקית הסטרימינג נטפליקס מסרה תגובה רשמית לסוכנות הידיעות AP: "זאת חזרה לסצינה שצולמה בשבת, 27 באפריל, כחלק מההפקה". בנוסף, הבהירו כי נאומו של דה נירו היה מתוסרט ולא היה קשור בשום צורה לישראל או למלחמה. 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יימח שמם הפלסטיניים האלה ,אסור לאהוב את ישראל. (ל"ת)
    א.מ 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מלך
    עפתי 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תודה
    סגור