בריאות

משרד הבריאות חושף: זה האזור שבו אותרו חיות הנגועות בכלבת

משרד הבריאות הודיע כי התקבלו דיווחים על שני בעלי חיים הנגועים במחלת הכלבת בגליל העליון. לטענת משרד הבריאות, אותרו תן וגירית הנגועים בכלבת. משרד הבריאות מסר כי מי שהיה במגע עם בעלי החיים הנגועים בכלבת, חשוב שיפנה ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו
מערכת ice | 
תנים (צילום ויקיפדיה/ Thimindu Goonatillake)
היום (חמישי) הודיע משרד הבריאות כי התקבלו דיווחים של שני בעלי חיים הנגועים בכלבת בגליל העליון. לטענת משרד הבריאות, אותר כלב נגוע בכלבת באזור מטולה. על פי הדיווח, אדם אחד נחשף לתן הנגוע ובעקבות כך הוחלט להעניק לו טיפול מונע נגד כלבת. בנוסף לכך, צוין כי אותרה גירית נגועה בכלבת בשאר ישוב בגליל העליון. לטענת משרד הבריאות, נכון לרגע זה לא דווח על אנשים שנחשפו לגירית.
מטעם משרד הבריאות נמסר: "אנו מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעלי החיים הנגועים או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 27.3.24 עד 10.4.24 כולל, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת". מלבד זאת, צוין על אפשרות אחרת ובכך לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום המגורים ולשקול מתן טיפול מונע.
לזאת זאת, משרד הבריאות מבקש מההורים לברר עם ילדיהם, אם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות. לגבי בעלי חיות מחמד, ציין משרד הבריאות כי יש ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם.
עוד מסר משרד הבריאות, כי מי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, חשוב שישטוף באופן מידיי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה