בעולם

מנהרה בלב ברוקלין: התקרית שהרעישה את משטרת ניו יורק

13 ישראלים בגילאי 18 עד 21 הואשמו בבית משפט בניו יורק, בעקבות מעורבותם בחפירת מנהרה מתחת לבית המדרש של הרבי מלובביץ' בברוקלין. קבוצת הצעירים, שלא השלימה עם סגירת בית הכנסת ובית המדרש "770", החלה בחפירה סודית של מנהרה לבית הכנסת, שתאפשר להם גישה למקום. חב"ד: "מתפללים שהם יראו את הטעות"
מערכת ice | 
יהודים ברחובות ברוקלין, ניו יורק (ארכיון) (צילום מנדי הכטמן/פלאש 90)
13 ישראלים בגילאי 18 עד 21 הואשמו הלילה (חמישי) בבית משפט בניו יורק, בעקבות מעורבותם בחפירת מנהרה מתחת לבית המדרש של הרבי מלובביץ' בברוקלין, המוכר בכינוי "770". דובר מטעם חב"ד מסר בהצהרה כי "אלימות והרס הם בדיוק ההיפך לעומת כל מה שהרבי לימד. אנחנו מתפללים שהם יראו את הטעות בדרכם".
בית המשפט הורה להחרים את דרכוניהם של תשעה נאשמים. לפי הדיווחים בכלי תקשורת בארה"ב, ארבעה נאשמים נוספים נמצאים בישראל. לפי מסמכי בית המשפט, הצעירים הגיעו לניו יורק כדי ללמוד בישיבה. הם כפרו בהאשמות נגדם. עם זאת, השופט סירב להרחיק אותם מהמקום, כיוון שהם לומדים שם.
 
בחודש ינואר פורסם כי קומץ של צעירים קיצונים, שאינם מקבלים מרות של שום גורם בחסידות, פרצו את קירות בית המדרש של הרבי מלובביץ', וחוללו סערה. המנהרה עצמה נחפרה בתקופת פרוץ מגפת הקורונה, אז נסגרו בתי הכנסת ובתי המדרש בהוראת הממשל האמריקני.
קבוצת הצעירים, שלא השלימה עם סגירת בית הכנסת ובית המדרש "770", החלה בחפירה סודית של מנהרה לבית הכנסת, שתאפשר להם גישה למקום. העבודות של החפירות התקדמו באיטיות ולא באו לסיומן. החפירות התגלו לראשונה רק בסוף שנת 2023, בעקבות עבודות אינסטלציה באזור. כוחות החירום בשכונת קראון הייטס, שבה שוכן בית הכנסת המרכזי של חב"ד, הביעו חשש מהנזקים שעלולים להיגרם לשלום הציבור והמתפללים, וסגרו באופן חלקי את האזור.
 
עם גילוי המנהרה, כלל הגורמים הרשמיים בחב"ד - הרבנים והמוסדות הרשמיים שממונים על הסדר במקום - מיהרו להתנער מהמעשה של הצעירים וגינו אותו בחריפות. בינתיים, המקום נסגר עד לסיום איטום הפיר, שיפוץ הנזקים והסרת כל סיכון למתפללים. בחודש ינואר, בזמן שהגיעה משאית עם מערבל בטון במטרה לאטום את הפיר, קבוצת הצעירים מיהרה לשבור את הקיר המוביל אל המנהרה מתוך בית המדרש הגדול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה