השוק

לראשונה: דירוג האשראי של בנק מזרחי זהה לדירוג של פועלים ולאומי

חברת דירוג האשראי S&P הורידה את הדירוג של הבנקים פועלים ולאומי בגלל הורדת הדירוג של ישראל אבל S&P החריגה אתך בנק מזרחי טפחות ומכאן ובפעם הראשונה מזה שנים רבות, דירוג החוב של שלושת הבנקים זהה
ניצן כהן |  1
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, shutterstock)
חברת דירוג האשראי S&P הורידה את דירוג המנפיק של הבנקים הפועלים ולאומי לשלילי. במקביל החליטה חברת הדירוג להותיר את הדירוג של בנק מזרחי ללא שינוי ובכך למעשה השוותה בפעם הראשונה מזה שנים את דירוג המנפיק של פועלים ולאומי לזה של מזרחי ויש לזה משמעות בעיקר ביחסים מול המשקיעים הזרים.
נסביר לרגע את הדברים, הדירוג של פועלים ולאומי ירד לשלילי בגלל הורדת הדירוג של ישראל. באופן עקרוני ההתייחסות של המשקיעים ללאומי ופועלים היא התייחסות שמהווה שיקוף ליחס שלהם לישראל. בנק מזרחי נחשב לבנק שונה מעט בגלל מבנה הבעלות (בבנק מזרחי יש גרעין שליטה בעוד לאומי והפועלים הם בנקים ללא גרעין שליטה) ובגלל מיקודים שונים.
 
לאומי ופועלים נחשבים לסוג של Bank Of America בישראל כלומר יש להם מגוון של מוצרים שלמעשה כולל את כל קשת המוצרים האפשרית והם מכוונים להגיע לכלל האוכלוסייה כך שכל ישראלי יכול למצוא בהם את מקומו.
בנק מזרחי נחשב לבנק שונה מעט עם מיקוד משמעותי בתחום המשכנתאות ובתחום העסקאות המורכבות. זה לא שפועלים ולאומי לא מבצעים עסקאות מורכבות אבל מזרחי ממש שם את הסיגמנט הזה בראש סדר העדיפויות שלו.
בגלל הסיטואציה הזו הרי שהדירוג של בנק מזרחי באופן מסורתי היה נמוך מזה של פועלים ולאומי (בעיקר בגלל ההיצמדות לתנאי המקרו אל מול רכיב ספקוליטיבי יותר בכלכלה הישראלית) והיו לזה משמעויות בתמחור של הבנק אצל המשקיעים הזרים. כעת ובאופן תיאורטי לפחות, עם ההשוואה של דירוג המנפיק של שלושת הבנקים הרי שלבנק מזרחי נפתח נתיב נוסף (ומשמעותי) למשקיעים הזרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא נותן הלוואה לבנק לאומי יש לו דירוג שלילי חחחה
    אני 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמן יקבלו דירוג הכי שלילי שיש עשו לי רע לי ולבני משפחתי .ממש רע עשו לי בריאותית ונפשית מנהלים חסרי לב ופקידה לקקנית למנהלת הסניף שחשה עצמה כאילו הבנק של אבא שלה. אדון מנכ"ל לאומי לפני פרסומים תעייף עובדים שגורמים ללקוחות שלך לעזוב ותחסוך מיליונים על פרסומות .
    סגור