השוק

מימון ישיר תמכור לחברה האחות תיק הלוואות לרכב גדול

מימון ישיר תמכור תיק הלוואות של 680 מיליון שקל לשני גופים מוסדיים כשאחד מהם, תחזיקו חזק, זו החברה האחות איי.די.איי שמוכרת בשם "ביטוח ישיר"; ההלוואות יכנסו לתיק הנוסטורו של החברה
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
מימון ישיר שמוכרת הלוואות לכלי רכב, ממשיכה להצטייד במזומנים והיא תמכור תיק הלוואות של 680 מיליון שקל לשני משקיעים מוסדיים שאחד מהם, תחזיקו חזק - זו החברה האחות איי.די.איי שמוכרת גם כ"ביטוח ישיר".
ככל הידוע הרכישה של איי.די.איי תהיה לתיק הנוסטרו וזה אומר שבעלי המניות של איי.די.איי יקבלו חשיפה להלוואות לרכב.
 
נסביר מעט את הדינמיקה של הדברים. באופן עקרוני תיק הלוואות לרכב הוא השקעה מעניינת מאחר ומדובר בכמות גדולה של הלוואות שניתנות בריבית גבוהה עם בטוחה שהיא הרכב. עד כאן אנחנו מדברים על תיק לא מעניין וניתן להתייחס אליו כחלופה לאג"ח קונצרני.
מה שכן, כשמצב המקרו מתערער הרי שכשלי אשראי עלולים להיות סיטואציה שאינה תיאורתית כלל ועיקר ובמקרה כזה הגוף המוסדי תקוע עם כלי רכב שקשה מאוד לממש אותם בתנאי שוק מהסוג הזה ומכאן הדרך להפסדי אשראי קצרה מאוד. 
אם אנחנו מנתחים את עולם ההלוואות הצרכניות דרך המערכת הבנקאית שנחשבת לשמרנית מאוד באופן עקרוני וביחס למימון ישיר זו מערכת שמרנית עוד יותר, הרי שאנחנו רואים מצב בו החשש מהרעה בסביבת המקרו גדולה מאוד כרגע וזה אומר שההפרשה להפסדי אשראי עולה משמעותית ואם אנחנו מדברים על מצב בו ההפרשה להפסדי אשראי משקפת את החשש ממצב המקרו, אז אנחנו מקבלים הלוואות בסיכון גבוה.
כאן מקום לציין שהמשקיעים המוסדיים אוהבים את תיקי ההלוואות של מימון ישיר שכן הם מניבים להם תשואה עודפת על אגרות חוב והכל יושב טוב בוועדת ההשקעות אולם כדאי לזכור שמדובר בתיק שצמוד למצב המקרו, שכרגע לפחות נראה פחות טוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה