השוק

מגדל שוקי הון: גם בפדרל ריזרב מבינים שכבר לא יהיו 3 הורדות ריבית

כפיר פלג ממגדל שוקי הון מעריך שהריבית בארה"ב תיוותר היום ללא שינוי ברמה של 5.5% והתחזיות בשווקים מדברות על כך שהשנה יהיו 1.5 הורדות ריבית, כלומר אנחנו מדברים על ריבית נמוכה בכ-0.5% בלבד מהרמה הנוכחית
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
כפיר פלג, מנהל השקעות בקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון, מתייחס לשינוי המהיר והחד שנרשם גם בציפיות השוק וגם בהערכות הפד עצמו בקשר לכיוון הריבית בשוק האמריקאי עד כה ובהמשך השנה.
 
לדבריו, "הנתונים המגיעים מהשוק האמריקאי בחודשים האחרונים שינו את הנחות העבודה. על רקע נתונים כלכליים חלשים יחסית שפורסמו בקשר לכלכלה האמריקאית בסוף השנה שעברה, הציפיות בשוק היו ל-5-6 הורדות ריבית שיירשמו במהלך 2024, והפד דיבר על 3 הורדות ריבית במהלך השנה".
"אולם, הוא מוסיף, "מתחילת השנה ועד כה, הנתונים הכלכליים הקשורים לכלכלה האמריקאית מעידים על עוצמה, וכך, לאחר שכבר שליש משנת 2024 מאחורינו, הציפיות השתנו לחלוטין וכעת הצפי בשוק הוא ל-1.5 הורדות ריבית – משמע, צפי להורדת ריבית בטווח של 0.25%-0.5% בלבד עד סוף השנה. גם בפד כבר מבינים שלא יהיו השנה כנראה 3 הורדות ריבית, וההערכות הנוכחיות שם מכוונות לכ-2 הורדות ריבית בלבד". 
בין נתוני השוק האמריקאי ששינו את הציפיות בקשר לריבית מזכיר פלג את מדד המחירים לצרכן הכללי, ומדד הליבה, שנמצא ברמה גבוהה יחסית, לצד שיעורי אבטלה הקרובים לרמות שפל, גיוסי עובדים בהיקפים נרחבים ושכר שעתי גבוה.
כל אלה יחד, לדבריו, "מובילים לכך שהכלכלה האמריקאית מפגינה עוצמה, מה שמאפשר לה להמשיך ולהתקדם. עניין זה מעורר חשש בקרב ראשי הפד ולפיו הורדת ריבית מוקדם מידי, כאשר הכלכלה חזקה, עלולה לגרום להגברת הפעילות הכלכלית של הצרכנים ועלולה ללבות את האינפלציה שיכולה להתפרץ שוב – מה שידרוש מהפד להעלות את הריבית בחזרה, כך שבינתיים הוא ממתין".
בהתאם, פלג מציין כי "הצפי כיום בשוק הוא שהורדת הריבית הראשונה בשוק האמריקאי תירשם רק ברבעון הרביעי של השנה – תסריט שנראה רחוק מאוד מהמציאות רק לפני פחות מחצי שנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה