כסף וצרכנות

מחיר הדלק מזנק: מתי בפעם האחרונה שילמנו כל כך הרבה?

מחירו של ליטר בנזין עולה ב-21 אגורות, ובכך יגיע לשיא של כמעט שנתיים. אם מגמת העלייה תמשיך בחודשים הקרובים מחירי הדלק צפויים לשבור שיא חדש
שירה יום טוב |  1
מחיר הדלק מזנק (צילום shutterstock)
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות מודיע כי בחצות הלילה שבין ראשון לשני, ה-01.04.2024, יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק ברחבי הארץ.
בכך, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.72 שקל בסך הכל לליטר, עליה של 21 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
הפעם האחרונה ששילמנו סכום זהה לליטר דלק, היתה במחיר שנקבע לחודש יוני 2022. בחודש העוקב, יולי 2022, זינק מחיר הדלק בעוד 30 אגורות, והגיע כמעט לשיא כל הזמנים (8.25 שקלים לליטר, ספטמבר 2012). מה שקרה מיד לאחר מכן הוא המהלך להורדת מס הבלו שאוטומטית הביאה לירידה של 1.10 שקלים לליטר.
נכון להיום עומד מס הבלו על 3.40 שקלים, והוא הרכיב הכבד ביותר שנכלל במחיר הסופי לליטר. אם מגמת ההתייקרות תימשך ללא התערבות הממשלה כמו שקרה עם ההתייקרות ברקע הקורונה, מחיר השיא לליטר בנזין עלול להישבר כבר בחודשים הקרובים. 
 
משרד האנרגיה והתשתיות ממליץ לכלל הנהגים בישראל להשוות מחירים ולבחור בתחנה הכדאית ביותר לצרכן. פירוט נוסחת המחיר לצרכן ניתנת לצפייה בכל עת באתר משרד האנרגיה והתשתיות:
מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסם בכל סוף חודש את מחיר בנזין 95 בתחנה לחודש הבא, בהתאם לנוסחה שנקבעה בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק), התשס"ב-2002. בהתאם לצו, מחיר הבנזין בתחנה מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.
בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לש"ח מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי
    אבי 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי אתה זוכר לפני נהג בתחנת הדלק ושאלת אותו ידיד מה מחיר שאתה משלם וצחק צחוק ענק ואמר לו אצלי תשלם חצי . אותו נהג מסכן עדיין עומד בתחנה ומחכה לביבי השקרן שיוריד המחיר
    סגור