bdi spot

המילואימניקים השתחררו והעירו את שוק הנדל"ן

שחרור המילואים המאסיבי שהתרחש בשבועות האחרונים מייצר תנועות חיוביות בתחום הנדל"ן. זה לא סוד שעם תחילת המלחמה, נכנס שוק הנדל"ן להאטה משמעותית שהביאה כצפוי לירידה בהיקף המכירות. החרדה ואי-היציבות שאפיינו את ימיה הראשונים של המלחמה, יחד עם חסרונם הפיזי של מילואימניקים רבים שגויסו, הובילו לכך ששוק הנדל"ן למעשה כמעט והוקפא לחלוטין
יקי שוורץ | 
יקי שוורץ, מנכ"ל חברת הנדל"ן הרי זהב (צילום יחצ, shutterstock)
חברות רבות החליטו עם תחילת המלחמה לעצור לגמרי את הפעילות, בעוד שהיו כאלה שהמשיכו את פעילותן גם בתוך המלחמה, מתוך הנחה שגם משבר יכול לייצר הזדמנות. תחום הבנייה ניזוק כמובן גם הוא, עם הפסקת עבודתם של הפועלים הפלסטינים, והצורך בגיוס עובדים נוספים מרחבי העולם, דבר שאילץ חברות בנייה רבות להקפיא את הפרויקטים הרבים.
אך כעת, עם חזרתם של רבים ממגויסי המילואים הביתה, ישנה מגמה חיובית של עסקאות למכירה, ונראה שהשוק כבר במגמת התעוררות משמעותית. משיחות שאנחנו עורכים עם רוכשים שהשתחררו ממילואים והגיעו לתהליך רכישה נשמע שהדבר הזה העסיק אותם רבות במהלך השירות שלהם: הצורך ביציבות, הרצון לממש את החלום לקניית דירה, מוטיבציה להתמסד, להעניק מקום רחב יותר למשפחה ועוד מגוון רחב של אמירות שתומכות את המהלך שלהם.
צריך גם להבין מדוע ישנה עלייה חדה עכשיו בתהליכי העסקאות. דבר ראשון, טכנית לאנשים יש אפשרות עכשיו לחתום. כאלה שהיו מגויסים בחזית או בעורף חזרו הביתה ויכולים להתקדם אל עבר הדירה שחלמו עליה. שנית, אנשים באמת מחפשים יציבות. בית חדש מסמל יציבות שרבים מחפשים אחרי הטלטלה הרגשית שעברנו כולנו. וסיבה נוספת היא הורדת הריבית שהוביל בנק ישראל ממש לאחרונה, ועליית מחירים שצפויה ממש בקרוב. הרוכשים מבינים שזה הזמן לנצל את ההזדמנות לפני העלייה.
כחברה שבונה כבר למעלה מעשור ברחבי יהודה ושומרון, אנחנו מבינים שהטלטלה שעברנו ב-7 לאוקטובר הייתה גם תודעתית. רוכשים שבעבר לא חשבו לפנות לרכישה בית מעבר לקו הירוק, פתאום מבינים שכל המדינה היא עוטף אחד גדול. הזוגות שמגיעים אומרים לנו בפתיחות שהם בוחרים לעבור להתגורר ביישובים ביו"ש גם בגלל הממד הערכי של חיזוק ההתיישבות, זה כבר לא אמירה שהם חוששים לומר אותה. וכן, אנחנו חברה שמאמינה בערך הזה ומבינים שיש ביקוש גדול לחזק את ההתיישבות היהודית, באחיזה בקרקע.
כמו תחומים רבים שניזוקו בשנים האחרונות - בקורונה, בגל עליות המחירים, וכעת גם במלחמה, למדנו על בשרנו עיקרון חשוב. אסור לעצור, אסור להקפיא פעילות. מדוע? כיוון שנדל"ן זה מוצר שתמיד נדרש. ובמלחמה הזו זו גם אמירה ערכית. אנחנו ממשיכים ובונים, לא מתקפלים בפני מי שמבקש שלא נהיה פה. 
הכותב: יקי שוורץ, מנכ"ל חברת הנדל"ן הרי זהב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה